31 Temmuz 2013 Çarşamba

Filmi Çıkacak Olan Kitaplar #1 / Ateşi Yakalamak

  
  En sevdiğim serinin 2. kitabı; Ateşi Yakalamak'ın da çekimleri bitti. Yaklaşık 3-4 aydır setten gelen resimlerle yetinmek zorunda kalıyorum çünkü kitabı gibi filmi de güzel olacak mı diye çok merak ediyorum. Ateşi Yakalamak bütün dünyada 22 Kasım 2013'te vizyona girecek.

   Öncelikle bahsetmek istiyorum ki kitabı okumayıp sadece filmi izleyen herkes ''çok vasattı, beğenmedim'' gibi yorumlarda bulunuyor (Açlık Oyunları'nda öyle olmuştu). Halbuki önce kitabını okuyup daha sonra filmi izleseler filmden daha çok zevk alacaklar ve anlayarak izleyecekler.Bu yüzden bu filme gitmeyi düşünenler varsa önce seriyi bi' okumanızı öneriyorum :)
   
  Serinin ilk filminde en çok beklediğim kısım oyunların oynandığı kısımdı çünkü kitapta bayağı güzel işlenmişti ve kitabın oldukça büyük bir kısmı oyunlardan oluşuyordu ama filmde çok az bi kısıma sığdırılmış ve hemen hızlıca olup bitivermişti neredeyse. Umarım bu filmde böyle olmaz.



1-2 hafta önce filmin 2. fragmanı yayınlandı. Bence bu fragman 1. fragmandan daha etkileyici olmuş.


Kitabı okurken merak ettiğim sahnelerden bahsetmeden geçemeyeceğim.


En çok merak ettiğim sahne sanırım Katniss'in gelinliğinin Alaycı Kuş'a dönüşümüydü ve fragmandan da anladığım kadarıyla filme gayet güzel uyarlanmış.


Kitapta okurken içim burkulmuştu, fragmanda görünce de öyle oldu; Gale'in kırbaçlandığı sahne...


 ''Acaba nasıl bi' yer yapacaklar arenayı'' diye kitap boyunca kafamı yormuştum. Böyle bi' yer yapmışlar işte, tam da hayal ettiğim gibi;

  


  Genel olarak yorum yapacak olursam fragmana göre film çekilirken kitaba sadık kalındığı belli oluyor. Zaten öyle de olması lazım, senarist kendi kafasından sahneler ekleyip, en önemli sahneleri atarsa ne anlamı kalıyor ki kitap uyarlaması yapmanın? 
  Oyuncu seçimini de çok beğendim ben. Oyuncuların hepsi tip olarak uymuş ve rollerinin haklarını veriyorlar. Geçen sene ilk kitabı bitirdiğimde filmi izlemek için sabırsızlanıyordum, filmi izleyince ''Peeta neden yakışıklı değil?'' gibi sorular sormuştum kendi kendime ama biraz düşününce olması gerekenin de bu olduğunu anladım. Çünkü Katniss onun dış görünüşünü değil, kalbindeki iyiliği sevmişti. 
  Ben kitabı geçen sene okuduğum için çok fazla detay kalmamış aklımda o yüzden film çıkmadan önce bir daha okuyacağım kitabı, yoksa filmi izlemenin bi' anlamı kalmaz, benim için asıl güzel olan şey kafamda canlandırdıklarımla film arasındaki farkları bulmak zaten :)
  E peki yok mu takipçilerim arasında bu seriyi okuyan, okumak isteyen? Görüşlerinizi bekliyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder